„Kreatywne spojrzenie na matematykę” – projekt realizowany przy współpracy z Fundacją mBanku


Od 15.02 rozpoczął się w naszej szkole projekt „Kreatywne spojrzenie na matematykę” finansowany przez Fundację mBanku, który zakończy się 14 maja. W ramach projektu uczniowie klas 3-6 będą uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych „Matematyka nietrudna i nienudna”. Oprócz zajęć przewidziane są konkursy dla wszystkich uczniów naszej szkoły, a jeden także dla mieszkańców gminy.

Szkolna wystawa zdjęć z konkursu „Matematyka na fotografii”

Na szkolnym korytarzu, na pierwszym piętrze, wszyscy mogą podziwiać zdjęcia, które przykuły uwagę jury podczas I i II edycji konkursu.

Rozdanie nagród za konkurs „Matematyka na fotografii”

W ramach projektu „Matematyka nietrudna i nienudna” ze współpracy z Fundacją mBank zakupiliśmy nagrody dla laureatów i osób wyróżnionych w konkursie fotograficznym. Nagrody były indywidualizowane dla każdego ucznia.

Wyniki konkursu fotograficznego Matematyka na fotografii – II edycja

Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie fotograficznym „Matematyka na fotografii – II edycja”. Dzięki wsparciu mFundacji udało nam się zorganizować konkurs. Otrzymaliśmy od uczniów oraz mieszkańców gminy Dragacz ciekawe zdjęcia. Niestety nie jesteśmy w stanie wszystkich nagrodzić. Wyróżniliśmy te najciekawsze i najtrafniejsze.
W kategorii wiekowej klasy 1-3:laureatami zostają:
Aleksandra Kozłowska – autorka zdjęcia „Geometria przy drodze”
Franciszek Soja – autor zdjęcia „Znak większości”
W kategorii wiekowej klasy 4-8:laureatami zostają:
Jakub Pozorski – autor zdjęcia „Wielokrotność”
Mateusz Zemanek – autor zdjęcia „Linia łamana”
oraz wyróżnienia otrzymują:
Jakub Kochalski – za zdjęcie „Strzał w 10”
Tymon Malinowski – za zdjęcie „Punkty kratowe”
Filip Grochocki – za zdjęcie „Koła, kwadraty, trójkąty”
Wiktor Grochocki – za zdjęcie „Prosta łamana zamknięta”
W kategorii mieszkańcy gminy Dragacz laureatem zostaje
Michał Michalski – za zdjęcie „Półkola”

SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!

Uczniowie klas szóstych również zakończyli zajęcia „Matematyka nietrudna i nienudna” zajęciami kulinarnymi. Podczas zajęć przygotowali przepyszne sałatki, podliczyli spożyte kalorie, a przy tym świetnie się bawili.

Uczniowie klas czwartych zakończyli zajęcia w ramach projektu „Kreatywne spojrzenie na matematykę” zajęciami kulinarno – matematycznymi, które odbyły się w szkole. Podczas dwugodzinnych zajęć uczniowie zrobili sałatkę owocową oraz obliczyli ile znajduje się w niej kalorii. Było smacznie i wesoło, a przy okazji udało się przemycić trochę wiedzy 🙂

Zajęcia z matematyki w ramach projektu z Fundacją mBanku już się zakończyły. Ostatnie zajęcia odbyły się w szkole, gdzie uczniowie zwiększyli swoją wiedzę na temat zdrowego odżywiania oraz mogli podszkolić swoje zdolności kulinarne. Było smacznie 🙂

Zajęcia z kreatywnej matematyki odbywały się również zdalnie w klasie 3B. Czas i technologia nie są im obce…

Klasy 6a i 6b na zajęciach w ramach projektu „Kreatywnej matematyki” szukali w swoim domu prostopadłościanów. Poszukiwania były bardzo efektywne. Znalezione zdobycze zmierzyli i policzyli odpowiednio objętość. Takie oto zdolniachy rosną w klasach szóstych 🙂

Klasy 6a i 6b podczas zdalnych zajęć „Matematyki nietrudnej i nienudnej” na podstawie swoich dzienników pogody przygotowali wykresy przedstawiające temperaturę dla sześciu dni marca

Klasy 4a i 4b podczas zdalnych zajęć z mBanku robiły makietę pokoju z figur geometrycznych i brył

Klasa 3B na spacerze z miarą

Klasa 3B projektowała pokój z figur geometrycznych

Drugie zajęcia „Matematyki nietrudnej i nienudnej” w klasie 3B – „Liczby parzyste i nieparzyste”

Pierwsze zajęcia „Matematyki nietrudnej i nienudnej” w klasie 3B – przygotowanie do Kangurka

Zapraszamy wszystkich mieszkańców i uczniów gminy Dragacz do udziału w konkursie „Matematyka na fotografii”